آوریل 25, 2024

دانلود کارتون کم حجم – دانلود انیمیشن کم حجم

دانلود فیلم و کارتون کم حجم و با کیفیت در سایت دانلود کارتون کم حجم

آشنایی با روش مزوتراپی مو

مزوتراپی مو

مزوتراپی تکنیک جدید مراقبت از مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به دلایل مختلفی چون کمبود پروتئین ها،ویتامین ها و مواد مغذی با آن دست و پنجه نرم میکنند.مزوتراپی مو روشی است که مدت هاست در کلینیک های پزشکی استفاده میشود  که به دلیل کاربرد آسان و بدون عوارض جانبی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است هدف از این روش درمانی تامین مواد مغذی،تحریک رشد مو و افزایش گردش خون در پوست سر است.

تاریخچه مزوتراپی

اصطلاح مزوتراپی اولین بار توسط دکتر میشل پیستور در سال 1958 به کار برده شد.وی از این روش به عنوان یک روش تسکین دهنده درد برای درمان بیماری های روماتولوژی،بیماری های عفونی و درد های ناشی از ورزش های سنگین استفاده کرد.کاربردهای آن برای زیبایی به ویژه برای از بین بردن چربی های اضافی،سلولیت و درمان ریزش مو اخیرا مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

مزوتراپی مو

اثرات مزوتراپی برای تقویت و رشد مو

مزوتراپی مو یک روش تزریق غیر جراحی و نسبتا بدون درد است که شامل تزریق ترکیباتی از جمله:ویتامین ها،اسید های آمینه،تنظیم کننده های هورمونی توسط میکروسوزن ها به پوست سر میباشد.مزوتراپی رشد مو را تحریک میکند و به عنوان یک درمان پیشگیرانه در برابر طاسی استفاده میشود.این مواد مغذی تزریق شده با میکروسوزن ها در مزوتراپی مو که بسته به ناحیه تحت درمان و هدف از درمان متفاوت است بر روی پوست سر باعث تحریک بازسازی سلول ها شده و رشد فولیکول ها را تقویت میکند.روش مزوتراپی مو در واقع بر اساس این واقعیت است که بیشتر مشکلات ریزش مو به دلیل کمبود مواد مغذی مناسب برای رشد مو و عدم تعادل هورمونی است و با استفاده از این مواد در تزریق توسط میکروسوزن ها به سلامت مو کمک زیادی خواهد کرد.

مزوتراپی مو چگونه انجام میشود؟

برای انجام این روش پوست سر باید کاملا تمیز و خشک باشد علیرغم اینکه مزوتراپی روشی بدون درد است گاهی اوقات از بی حس کننده های موضعی برای بی حس کردن منطقه مورد نظر قبل از شروع تزریق میکروسوزن ها  استفاده میشود.این تزریق ها خیلی سریع و به فاصله حدود 2 سانتی متر بین هر یک انجام میشود.از نظر تعداد تزریق ها بسته به هر بیمار و وضعیت پوست سر و مو متفاوت است .هر جلسه 15 تا 30 دقیقه طول میکشد و یک جلسه معمولا شامل 30 تا 40 تزریق است.علاوه بر این بسته به هر مورد تعداد و دوره های مختلف جلسات متفاوت است اما بطور کلی نتایج بعد از 4 تا 5 جلسه آشکار میشود.

مزایای روش مزوتراپی مو

جلسات کوتاه:جلسات مزوتراپی حدودا 15 تا 30 دقیقه طول میکشد و بسیار کوتاه است

مقرون به صرفه بودن:این روش در مقایسه با سایر روش های درمانی مانند کاشت مو که برای ریزش مو مورد استفاده قرار میگیرند بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است

 

 

روشی ایمن و بدون درد:این روش درمانی یک متد غیر جراحی و بدون درد است و بیمار پس از اتمام جلسه به راحتی میتواند به زندگی عادی و فعالیت های روزمره خود بازگردد.

تحریک فولیکول های مو:مزوتراپی به تحریک فولیکول های مو و رشد موها کمک میکند زیرا مواد تزریقی به پوست سر فولیکول های مو را تغذیه میکنند.

معایب  روش مزوتراپی:

1)مزوتراپی هنوز یک روش نسبتا جدید برای درمان ریزش مو است نتایج گزارش شده در مورد تاثیر این روش کاملا متنوع است به طوری که بعضی از بیماران بعد از انجام این روش هیچ تغییری در رشد موهای خود احساس نمیکنند.

2)مزوتراپی به طور کلی برای موثر واقع شدن به جلسات زیادی نیاز دارد و فرد باید 1 تا  2 جلسه در سال یا هر 6 ماه یکبار این روش درمانی را تکرار کند تا به نتایج مطلوب دست یابد.

3)اگر محلول مورد استفاده توسط کلینیک ها تقلبی و غیر استاندارد باشد میتواند باعث بروز بسیاری از حساسیت ها در فرد شود بنابراین انتخاب کلینیک قابل اعتماد و مطمئن امری بسیار حائز اهمیت است.

4)احساس خارش در نواحی تزریق شده و قرمزی پوست سر که بطور معمول پس از دو یا سه روز رفع میشود.

5)این روش برای زنان باردار یا شیر ده،افرادی که تحت شیمی درمانی هستند یا کسانی که مبتلا به بیماری های قلبی یا دیابت هستند توصیه نمیشود.

در پایان بعد از بررسی این روش و مزایا و معایب آن شما میتوانید این روش درمانی را برای درمان ریزش موی خود انتخاب کنید و موهای خود را تقویت کنید.