آوریل 27, 2024

دانلود کارتون کم حجم – دانلود انیمیشن کم حجم

دانلود فیلم و کارتون کم حجم و با کیفیت در سایت دانلود کارتون کم حجم

ترفند های جالب گوگل کروم

1 min read

ترفند های جالب گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم محبوب ترین بروزر در دنیا می باشد و طبق آمار حدود ۷۷ درصد مردم دنیا از این مرورگر استفاده می کنند. در رتبه دوم این لیست فایر فاکس با ۱۴ درصد قرار دارد و مرورگر های IE/Edge و سافاری در رتبه های بعدی قرار دارند.

یکی از دلایل محبوبیت گوگل کروم رابط کاربری ساده آن می باشد که هر نوع کاربری در استفاده از آن راحت است. در ادامه به معرفی چند ترفند پنهان در گوگل کروم می پردازیم و به این موضوع پی خواهید برد که چرا دانلود گوگل کروم برای کامپیوتر و ویندوز و مک و … و نصب آن بسیار مهم است.

  • Incognito mode برای خصوصی سازی وبگردی

قابلیت انکوگنیتو (private mode در مرورگر فایرفاکس) به شما این امکان را می دهد که به صورت پنهان و ناشناس وبگردی کنید. در این حالت بروزر هیچ گونه کوکی را ذخیره نمی کند. از cache استفاده نمی کند و تاریخچه (history) شما را دخیره نمی کند. تنها این نکته قابل توجه است که حالت incognito آی پی شما را تغییر نمی دهد و فعالیت شما در دنیای اینترنت توسط آی پی قابل پیگیری خواهد بود.

  • تعریف جست وجو پیشفرض و جست و جو در نوار آدرس

ابتده به Settings > Search engine > manage search engines در مرورگر خود بروید. شما می توانید در اینجا فهرست سایت های جست و جو را مشاهده و به لیست آن ها بیافزایید. به طور مثال آدرس سایت ویکیپدیا را وارد کنید و ذخیره کنید. از این پس هنگام تایپ در نوار آدرس در بین پیشنهاد های گوگل کروم جست و جو در ویکیپدیا را مشاهده خواهید کرد که با فشردن دکمه تب امکانپذیر خواهد بود.

  • باز کردن تب هایی که به طور تصادفی بسته اید.

احتمالا بسیار پیش آمده که تب هایی از مرورگر خود را که به آن ها نیاز داشته اید به اشتباه بسته باشید. در این جا دانلود گوگل کروم برای کامپیوتر به کمک شما می آید. با فشردن دکمه های Control + Shift + T تب بسته شده دوباره باز خواهد شد. کاربران سیستم عامل مک نیز با فشردن دکمه های Command + Shift + T قادر به انجام اینکار خواهند بود. با فشردن دوباره این دکمه تب قبلی نیز دوباره باز خواهد شد. این عمل تا تعداد زیادی تب قابل انجام می باشد.

  • گردش بین تب های باز با استفاده از کیبورد

اگر می خواهید با سرعت بین تب ها جابجا شوید و اطلاعات مختلف را با سرعت بیشتری بررسی کنید با پایین نگه داشتن کلید Ctrl و فشردن دکمه عدد های بین یک تا نه می توانید تب های مختلف را مشاهده کنید. همچنین کاربران مک با نگه داشتن دکمه command و اعداد قادر به انجام اینکار خواهند بود.

  • جست و جوی سریع تر یک عبارت یا کلمه مشاهده شده در یک وبسایت

یک کلمه یا عبارت را هایلایت کنید. منظور از هایلایت کردن انتخاب آن عبارت می باشد. سپس آن را کشیده و در نوار ابزار رها کنید. راه دیگر و ساده تر این است که روی هایلایت انتخاب شده راست کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه جست و جو توسط گوگل را انتخاب کنید. گوگل کروم شروع به جست و جوی عبارت مورد نظر در موتور گوگل می نماید.

  • حذف تاریخچه وبگردی و دانلود در گوگل کروم برای کامپیوتر با یک کلیک

با فشردن کلید های ctrl + shift + delete به طور مستقیم وارد صفحه Clear browsing data می شوید و خیلی سریع تر می توانید تاریخچه وبگردی خود را پاک کنید.

در این مقاله به شش عدد از قابلیت های پنهان که با دانلود گوگل کروم برای کامپیوتر به دست خواهید آورد اشاره گردید. مرورگر کروم امکانات و سرعت بسیاری را برای شما فراهم خواهد کرد که از استفاده از آن لذت خواهید برد.