مارس 19, 2024

دانلود کارتون کم حجم – دانلود انیمیشن کم حجم

دانلود فیلم و کارتون کم حجم و با کیفیت در سایت دانلود کارتون کم حجم

علائم شروع زوال عقل چیست؟

1 min read

علائم شروع زوال عقل چیست؟

اگرچه درمان قطعی برای زوال عقل وجود ندارد، اما هرچه زودتر این بیماری تشخیص داده شود، کنترل آن راحت تر خواهد بود. در این مطلب با مجله بی نسخه همراه باشید تا علائمی را که نشان دهنده بروز این بیماری هستند بیان کنیم.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، زوال عقل را اینگونه توصیف می کند: اختلال در توانایی ِ به خاطر آوردن، فکر کردن و یا تصمیم‌گیری که فرد را در امور روزمره خود دچار مشکل می کنند.

در صورتی که تمایل دارید حافظه خود را تقویت کنید می توانید از مکمل های کمک درمانی در این زمینه کمک بگیرید. داروخانه آنلاین   به صورت شبانه روزی آماده است تا در این زمینه به شما خدمت رسانی کند.

  1. ضعیف شدن حافظه باعث شده در کارهای روزمره دچار مشکل شوید

هرچند فراموش کردن یک شماره تلفن مسئله‌ی بزرگی نیست اما یکی از علامت‌های اصلی آلزایمر، فراموش کردن اطلاعاتی است که اخیراً آن‌ها را یاد گرفته‌اید. اگر کسی سؤال‌هایی را بارها و مکرراً تکرار کند یا به یادآوری‌های مداوم نیاز داشته باشد، می‌توان آن را علامت زوال عقل دانست.

 

  1. برای پیگیری برنامه‌ها مدام دچار مشکل می‌شوید

پیش از این در مورد برنامه ها و کارهایی که باید آنها را پیگیری کنید، مانند پرداخت قبض ها، مشکلی نداشته این، اما اکنون این  پیگیری ها برایتان سخت و چالش برانگیز شده است. این امر می تواند یکی از علائم باز زوال عقل باشد.

 

  1. برای تصمیم گیری یا انتخاب مشکل دارید

اگر احساس می کنید مانند قبل قدرت تصمیم گیری یا توانایی مقایسه و انتخاب ندارید، ممکن است دچار زوال عقل شده باشید. نتیجه این مسئله را در انتخاب های بد یا بی توجهی به ظاهرتان مشاهده کنید.

 

  1. در مورد زمان‌ها، مکان‌ها و آدم‌ها اشتباه می کنید

افرادی که زوال عقل دارند اغلب زمان‌ها و اسم‌ها و حتی فصل‌ها را اشتباهی می‌گیرند و با یکدیگر قاطی می‌کنند.

  1. در درک تصاویری که می‌بینید مشکل پیدا کرده‌اید

یکی از علائم ابتدایی زوال عقل، به وجود آمدن مشکل در دید فرد است که می‌تواند بر تعادل فرد و توانایی خواندن او نیز اثر بگذارد.

 

  1. در زمان صحبت کردن یا نوشتن به مشکل بر می خورید

افرادی که دچار زوال عقل می شوند به طور معمول در به یاد آوردن لغات، مانند نام یک شیء خاص یا نام یک نفر مشکل دارند و آن را به اشتباه بیان می کنند.

 

  1. در به یاد آوردن جای وسایل و مسیرها مشکل دارید

یکی از علائم رایج زوال عقل، فراموش کردن جای چیزهای مختلف و یا مسیرها است. افرادی که دچار زوال عقل می شوند جای اشیاء را فراموش می کنند و یا نمی توانند راهی که آمده اند را برگردند.

 

  1. در انجام کارهای معمولی و آشنا دچار مشکل شده‌اید

در زندگی امروزی که برای بسیاری از ما مشغله های زیادی ایجاد کرده است، اینکه گاهی اوقات بعضی چیزها، مانند آب دادن به گل ها، را فراموش کنید چیز عجیبی نیست. اما اگر فراموش کردن انجام برخی کارها که برای سال ها به طور روزمره انجام شده اند می تواند نشانه ای از آلزایمر باشد.

 

  1. خلق‌وخوی‌ شما تغییر کرده است

اینکه گاهی اوقات اخلاقمان عوض شود یک امر طبیعی است، اما نوسانات خلقی چشمگیر و شدید که دلیل خاصی نمی توانید برای آن پیدا کنید، می تواند نشانه ای از بروز زوال عقل باشد.

 

  1. شخصیت‌تان تغییراتی کرده است

بله، شخصیت هر کسی تغییر می‌کند اما بروز یک تغییر عجیب و ناگهانی در شخصیت می‌تواند علامت آلزایمر باشد.

 

برای آنکه از بروز مشکلات سلامتی در سنین بالا پیشگیری کنید، بهتر است از مواد مغذی به اندازه کافی بهره ببرید. برای تهیه مولتی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می توانید از داروخانه اینترنتی شبانه روزی کمک بگیرید.

  1. احساس سردرگمی و آشفتگی دارید

دچار شدن به زوال عقل می تواند در فرد احساس گیجی، بهت زدگی و سرگشتگی ایجاد کند.

 

  1. شکاک شده‌اید

این هم علامت دیگری از زوال عقل!

  1. گوشه‌گیر شده‌اید

کناره گیری از افراد دیگر و عدم برقراری ارتباط با آنها یک الگوی رفتاری معمول در افرادی است که به زوال عقل دچار هستند.

  1. ترسو شده‌اید

زمانی که ترس با احساس آشفتگی یا کج خیالی باشد یا سایر علائم ذکر شده نیز با آن همراه باشد می تواند نشانه ای از شروع آلزایمر باشد.

فشارخون‌تان بالاست

زمانی که فشار خون بالا باشد می تواند منجربه یک سری سکته های مغزی کوچک شود که به مرور زمان در مغز رخ می دهند. این امر می تواند منجر به زوال عقل شود.

در صورتی که به هر گونه لوازم پزشکی برای کنترل سلامتی خود نیاز دارید، می توانید از داروخانه اینترنتی با ارسال رایگان  به راحتی آن را تهیه کنید.

عوامل خطر ابتلا زوال عقل چیست؟

سن: با افزایش سن احتمال ابتلا به زوال عقل بیشتر می شود، اما نمی توان گفت که زوال عقل یک بخش طبیعی از پیری است.

ژن: ژن به تنهایی موجب زوال عقل نمی شود، اما وجود بعضی فاکتورهای ژنتیکی می تواند در بروز انواعی از زوال عقل که شیوع کمتری دارند نقش داشته باشند. سایر عوامل خطر برای ابتلا به زوال عقل عبارتند از:

  • پایین‌تر بودن میزان تحصیلات
  • نقص شنوایی
  • افسردگی درمان نشده
  • تنهایی یا کناره‌گیری از اجتماع
  • نشستن طولانی مدت

دانشمندان معتقدند با اصلاح عوامل خطر زوال عقل می توان احتمال بروز این بیماری را تا حدود یک سوم کاهش داد. علاوه بر این، طبق نظر دانشمندان، عوامل مفید برای قلب، برای مغز نیز مفید هستند. در نتیجه اصول زیر می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد:

  • داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل
  • حفظ وزن متعادل
  • ورزش
  • عدم مصرف الکل
  • سیگار نکشیدن
  • نگه داشتن فشار خون در سطح سالم