آوریل 19, 2024

دانلود کارتون کم حجم – دانلود انیمیشن کم حجم

دانلود فیلم و کارتون کم حجم و با کیفیت در سایت دانلود کارتون کم حجم

نحوه عملکرد الکتروموتور آینه بغل مدرن کیا

نحوه عملکرد الکتروموتور آینه بغل مدرن کیا

آیا می‌دانید نحوه عملکرد الکتروموتور آینه بغل مدرن کیا به چه صورت است؟ ساختار این آینه‌ها به چه صورت طراحی شده است که آن را از سایر آینه‌ها بغل متمایز کرده‌است؟

آینه بغل جزو قطعات بسیار مهم در خودرو است که علاوه بر کاربردهای فراوانی که دارد، ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد. این قطعه باعث می‌شود دید راننده در حین رانندگی بسیار بهتر باشد، کنترل بیشتری روی محیط و اطراف داشته باشد. از این رو در ساختار خودروهای جدید از آینه‌هایی استفاده می‌شود که دارای ساختار مدرن هستند. این نوع آینه‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی نسبت به آینه‌های مکانیکی دارند. در ادامه به معرفی برخی ویژگی‌های آینه‌های مدرن و نحوه عملکرد الکتروموتور موجود در آن می‌پردازیم.

ویژگی‌های آینه‌ بغل مدرن

در طراحی آینه بغل کیا و آینه بغل هیوندای که جزو خودروهای لوکس جهان هستند، از آینه‌های مدرن استفاده می‌شود. این نوع آینه دارای قابلیت‌های بسیار شگفت انگیزی است که نیاز به تعمیر آینه بغل را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

  • در طراحی آینه بغل مدرن از سنسورهای هوشمند استفاده شده است که در هنگام نزدیک شدن آینه به عوامل خارجی به راننده هشدار می‌دهد.
  • راهنما موجود در زیر و بالا آینه اعلان‌هایی را از طری انعکاس‌های نوری برای راننده ارسال می‌کند.
  • این آینه‌ها به الکتروموتروهای هوشمند مجهز بوده که امکان تنظیم آینه‌های کناری را فراهم می‌کند.
  • دماسنج موجود بر روی آینه دمای محیط بیرون را به راننده نشان می‌دهد.
  • گرم کن موجود بر روی آینه باعث می‌شود شیشه آینه یخ نزند.
  • این آینه‌ها مجهز به تاشو برقی هستند که خم شدن آینه به سمت درب آن را راحت می‌کنند. این قابلیت به راننده کمک می‌کند که در پیچ ها به صورت اتوماتیک آینه خود را تنظیم نماید.

نحوه عملکرد الکتروموتور آینه مدرن

در آینه‌های جانبی مدرن کیا و خودروهای مشابه آن از دو الکتروموتور کوچک دی سی استفاده شده است. حرکت چرخشی الکتروموتورها که توسط چرخ دنده‌های حلزونی موجود بر روی محود آینه ایجاد می‌شود، باعث تغییر جهت آینه‌ها می‌شود. این حرکت چرخشی به حرکت مکانیکی در آینه‌ها تبدیل می‌شود و باعث تنظیم شدن آنها به صورت اتوماتیک می‌گردد. این مکانیزم باعث می‌شود که راننده بدون هیچ حرکت دستی بتواند آینه را در هر زمان تنظیم نماید.

در این آینه‌ها نیاز به تعمیر آینه‌ها بسیار کاهش می‌یابد و فقط در صورت صدمات فیزیکی سنگین لازم است تعویض آینه‌ها انجام شود. آینه پلاس به شما کمک می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن آینه‌های جانبی را تعویض یا تعمیر نمایید.