مارس 29, 2024

دانلود کارتون کم حجم – دانلود انیمیشن کم حجم

دانلود فیلم و کارتون کم حجم و با کیفیت در سایت دانلود کارتون کم حجم

در معاینات بدو استخدام طب کار چه معایناتی انجام می‌شود؟

1 min read

در معاینات بدو استخدام طب کار چه معایناتی انجام می‌شود؟

در معاینات بدو استخدام یک معاینه کامل پزشکی شامل معاینات کلی (سنجش فشار خون، سمع قلب و ریه، معاینات اسکلتی عضلانی و …) و همچنین معاینات اختصاصی  با توجه به نوع شغل فرد، توسط متخصص طب کار یا پزشک عمومی دوره دیده انجام می‌شود. هدف این معاینات سنجش سلامتی فرد جهت بررسی توانایی انجام شغل محوله و همچنین تاثیر احتمالی شغل بر سلامتی وی است. این معاینات شامل:

 

  • آزمایشات خون و ادرار

در معاینات بدو استخدام آزمایشات کلی از قبیل آزمایش اندکس‌های خونی، سطح چربی و قند خون ناشتا و آزمایش ادرار پس از نمونه گیری از فرد در آزمایشگاه یا در محل مرکز طب کار، انجام می‌شود. بسته به سابقه سلامتی فرد، سن وی و یا نوع شغلی که قرار است استخدام شود آزمایشات موردی بنابر نظر متخصص طب کار برای وی درخواست می‌شود.

  • ادیومتری (تست شنوایی)

یکی از آیتمهایی که در معاینات بدو استخدام انجام می‌شود، ارزیابی وضعیت شنوایی (بوسیله شنوایی سنجی) قبل از پذیرش آنها در شغل مربوطه است. با انجام تست شنوایی سنجی و بررسی وضعیت شنوایی فرد قبل از شروع به کار، مسئولیت کارفرمایان در برابر شکایات و ادعاهای آینده کارگران در زمینه کاهش شنوایی شفاف می‌شود. همچنین از قرارگیری کارگران دارای افت شنوایی در معرض سر و صدای بالاتر از حد مجاز، بدون در نظر گرفتن ملاحظات لازم جلوگیری می‌شود.

  • بینایی سنجی

تستها و روش‌های مختلفی برای سنجش بینایی فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک تست کامل بینایی بسته به فرد و نیازهای شغلی، می‌تواند به نیم ساعت یا بیشتر زمان نیاز داشته باشد و اغلب شامل یک تست ساده خواندن چارت بینایی، تست عمق دید و تست کوررنگی است. هدف انتخاب فردی است که وضعیت بینایی وی خللی در انجام صحیح وظیفه محوله ایجاد نکند.

  • نوارقلب

این تست، یک روش غیر تهاجمی برای ثبت فوری فعالیتهای الکتریکی قلب است.تست  نوار قلب می‌تواند به تشخیص وجود یا عدم وجود مشکلات قلبی در فرد جویای کار کمک نماید. این تست، ساده ترین و اولین تستی است که در صورت نیاز به بررسی علائمی مانند ناراحتی در قفسه سینه، تنگی نفس، کاهش توانایی در ورزش، تپش قلب، گیج رفتن سر یا غش کردن، انجام می‌شود. نوار قلب یا تست ECG ممکن است جهت بخشی از معاینات بدو استخدام یا بازرسی بیمه انجام گیرد. نوار قلب در داخل مرکز انجام می‌شود و بدون درد بوده و حدود 5 دقیقه زمان می‌برد.

مرکز طب کار پرانا

همانطور که گفته شد معاینات بدو استخدام یکی از معاینات طب کار است که به منظور سنجش تناسب توانایی کارگر و سلامت وی با شغل مربوطه انجام می‌شود. در نتیجه به کمک معاینات قبل از استخدام در صورت وجود بیماری فرد می‌توان از شدت یافتن بیماری و بروز حوادث ناشی از آن جلوگیری کرد. در مرکز طب کار پرانا کلیه معاینات پزشکی طب کار از جمله معاینات دوره‌ای و معاینات بدو استخدام انجام می‌پذیرد. همچنین در کنار این معاینات، مشاوره و راهکارهای پیشگیری از بروز صدمات و بیماری‌ها برای کارگران و کارکنان سازمان‌ها از جمله خدمات روانشناسی، ارگونومی و تغذیه‌ای ارگان‌ها و واحد‌های صنعتی و تولیدی توسط طب کار پرانا قابل ارائه است. برای اطلاعات بیشتر به سایت طب کار پرانا مراجعه کنید.